انتقال زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان در مراحل پایانی
تاریخ : 5 تیر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یک منبع مطلع با اشاره به انتقال ۲۸ زندانی ایرانی در زندان‌های بغداد و استان‌های جنوبی عراق به داخل کشور برای گذراندن ادامه محکومیتشان، گفت: انتقال زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان در مراحل پایانی است.
به گزارش «تابناک»، در خصوص انتقال زندانیان ایرانی از زندان‌های عراق به ایران برای گذراندن دوران محکومیتشان در داخل کشور گفت: طبق توافقنامه‌ حاصل شده بین ایران و عراق، تعدادی از زندانیان ایرانی در بغداد، بصره و برخی استان‌های جنوبی این کشور که بالغ بر 28 نفر بودند، به منظور سپری کردن ادامه محکومیتشان به داخل کشور منتقل شدند و در حال رایزنی هستیم تا زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان نیز به داخل منتقل شوند.
وی یادآور شد: در همین راستا با وزارت کار اقلیم کردستان گفت‌وگوهایی انجام شده و برای انتقال زندانیان ایرانی به کشور توافقنامه‌ای به امضا رسیده که نحوه اجرای این توافقنامه در حال بحث است.
این منبع مطلع با بیان اینکه تاکنون لیستی بالغ بر 78 نفر از زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان در اختیار ایران قرار گرفته است، اظهار داشت:‌ در مرحله بعد نیز قرار است اقلیم کردستان دیگر زندانیان ایرانی که شرایط انتقال به داخل کشور را دارند، شناسایی و معرفی کند.
وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از زندانیان اقلیم کردستان در این جابه‌جایی حضور خواهند داشت؟ گفت: با توجه به اینکه زندانیان عراقی در ایران با عنوان ملیت عراقی و نه کُرد و عرب در زندان به سر می‌برند، تعداد دقیق آنها مشخص نشده، ولی به مقامات مسئول در اقلیم کردستان اعلام کرده‌ایم که اگر فهرستی در این خصوص دارند، ارائه دهند تا پیگیری شود.
به گزارش فارس، پیش از این اعلام شده بود که قرار است این انتقال در هفته اول ماه مبارک رمضان صورت گیرد که در حال حاضر بنا به دلایل فنی این جابه‌جایی با تأخیر صورت می‌گیرد.

فارس
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :