انتقاد کویت از قرار نگرفتن نام صهیونیست‌ها درلیست نقض حقوق بشر
تاریخ : 30 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سفیر و نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد، گفت: علی رغم اسناد و مدارک بی شمار نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، قرار نگرفتن نام اسراییل در لیست سیاه سازمان ملل متحد، اعتبار این سازمان را زیر سوال می برد.
به گزارش «تابناک»، منصور العتیبی رییس گروه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در نشست شورای امنیت با بازبینی گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد درباره بررسی اوضاع کودکان در مناطق جنگ زده، افزود: این گزارش صریحا موارد بی شمار نقض حقوق کودکان به دست اسراییل را بیان می کند.
العتیبی تصریح کرد: قطعنامه سازمان ملل و گنجانده نشدن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر و کودکان، با توصیه های بی طرفانه مبتنی بر اسناد و مدارک مندرج در این گزارش تناقض دارد و این موضوع صداقت و صلاحیت سازمان ملل را زیر سوال برده و رژیم اسراییل را به ادامه جنایات خود و نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن قوانین بین المللی و همچنین بی توجهی به ملت تحت ستم فلسطین به ویژه کودکان و خردسالان تشویق می کند.
نماینده کویت در سازمان متحد ضمن ابراز ناخرسندی و ناامیدی سازمان همکاری اسلامی از این قطعنامه تاسف بار، یادآور شد که حمله و شبیخون اسراییل در جنگ 22 روزه علیه غزه موجب کشته شدن 550 کودک و مجروح و مصدوم شدن 3370 کودک دیگر شده است که 1000 نفر از آنان دچار معلولیت دائم گشته و حداقل 370 هزار کودک دچار آسیب های روانی و اجتماعی شده اند.
وی از ادامه جنایات و شکنجه های رژیم صهیونیستی و تخریب مراکز آموزشی، رفاهی و بهداشتی فلسطینیان و دگرگونی ساختار جمعیتی شهرهای فلسطینی و همچنین اعمال زور و ارعاب بر کودکان و نوجوانان ابراز نگرانی کرد و درخواست سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت جهت رسیدگی به اوضاع نابسامان ملت فلسطین و حمایت از کودکان دربند این کشور را اعلام کرد.

ایرنا
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :