افشاگری استیناف علیه کمیته انضباطی/جعل امضادررای خونه به خونه–نساجی!
تاریخ : 12 فروردین 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
پس از اعلام راي جديد كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره دیدار تيم هاي خونه به خونه و نساجي قائمشهر در بابل و تكرار حكم سابق توسط کمیته انضباطی، یعنی محرومیت خونه به خونه و نساجی از داشتن تماشاگران و سه بر صفر شدن نتیجه بازی به نفع میزبان، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به ماهیت برگزاری جلسه اول کمیته انضباطی و صدور حکم اعتراض کرده است.
به گزارش تابناک ورزشی، سيد عباس موسوي نايب رئيس كميته استيناف فدراسيون فوتبال در مورد چرايي و تحليل آراي متفاوت دو كميته مصتحبه ای انجام داده است. این گفت و گوی جالب و افشاگرانه را بخوانید:
کمیته انضباطی در شب چهارشنبه سوری درباره بازی خونه به خونه و نساجی حکم داد و حالا این حکم تکرار شده .دلیل این تکرار رای چیست؟همانطور كه در راي كميته استيناف تشريح شده، راي صادره از كميته محترم انضباطي به دليل آنكه در جلسه رسيدگي تشكيل شده و نيز راي صادر صرفا دو نفر از پنج عضو كميته انضباطی شرکت کرده بودند، نصاب قانوني لازم یعنی حضور حداقل ٣ نفر از ٥ نفر كه البته يكي از انها لزوما رئيس يا معاون كميته بايد مي بود را دارا نبوده است.
یعنی تنها دو نفر در جلسه بوده اند؟بله، بنابراين جلسه مزبور و راي برآمده از آن جلسه فاقد تعريف قانوني راي بوده و قابل رسيدگي در مرحله تجديدنظر نبوده است. به همین جهت وفق بند ٢ ماده ٦٢ اساسنامه فدراسيون فوتبال و بند ٢ ماده ٣٩ ايين نامه انضباطي تصميم غير قانوني معترض عنه نقض و پرونده به مرجع بدوي با تذكر؛ رسيدگي دوباره، رعايت اصل تناظر، دعوت اصحاب دعوي و اعطاي فرصت برابر به ايشان در طرح ادعا و دفاع ، ملاحظه كامل مستندات ، تصاوير ، فيلم ها و گزارشات منابع موثق و معتبر كه هيچ یك از سوي كميته انضباطي رعايت نشده بود ، به کمیته انضباطی اعلام شده است.
اما همان شب سایت برنامه نود با آقای حسن زاده مصاحبه کرد و ایشان گفت که نساجی اگر اعتراض کند می تواند نتیجه سه هیچ را عوض کند و فیلم ها و اسناد جدیدی به کمیته انضباطی رسیده ...در مصاحبه رئيس محترم كميته انضباطي صدور عجولانه راي و عدم ملاحظه مدارك و فيلم هاي تاثير گزار بر تصميم قضايي مورد إذعان قرار گرفته بود و به نظر من اگر اين مصاحبه صرفا در جهت تلطيف جو وحشتناك متعاقب راي قبلي و آرام کردن معترضين نمی بود و بلكه مبتني بر صداقت و حقيقت مي بود، تصميم اخير اتخاذ نمي شد.
افشاگری استیناف علیه کمیته انضباطی/جعل امضادررای خونه به خونه–نساجی!
پس کمیته انضباطی چکار باید می کرد؟كميته انضباطي باید از فرصت پيش آمده بهرمند مي شد و تصميم مبتني بر تعجيل و محروم از استدلال، واقع گرايي و مراعات حقوق دو طرف درگير را تنقيح و تصحيح مي ساخت.اما کميته انضباطي با فراخوان يك عضو و إلحاق امضاي وي ذيل تصميم بي اعتبار و نقض شده قبلي به تصور خودش، رفع نقص کرده و پرونده را بدون در نظرگرفتن مسيري كه مرجع عالي به وي دلالت کرده و بدون رسيدگي ماهوي و نيز بدون تعقيب عوامل كه در پيدايي حادثه مداخله داشته اند و مقامات محلي مسئول برگزاري و اعمال تنبيه نسبت به ایشان ، به كميته استيناف اعاده کرد.
یعنی پس از اعلام حکم دو نفر از پنج نفر که خودش تخلف بوده، یک عضو دیگر فراخوانده شده و امضایش زیر حکم آمده و جعل صورت گرفته؟بله، در واقع نقض صريح قانون و تخلف قبلي را با تخلفي بدتر و اشتباهي بزرگتر تكرار کرده اند و در عين حال براي كميته استيناف تعيين تكليف كرد كه اگر نظر بر نقض حكم آن كميته دارد وفق ماده ٤١ ايين نامه خود در ماهيت امر اتخاذ تصميم کند! اين تصميم نقض صريح قانون و مغاير با اصول حقوقي است چه اولا تصميم سابق آن كميته بنا به معرضات پيشين واجد تعريف حقوقي راي نيست و در پي نقض تكليف، تازه می خواهند مرجع عالي را به صدور راي جايگزين مجبور کنند.اصلا جلسه رسيدگي دو نفره جلسه قانوني نيست و تصميم حاصل از اين جلسه هم راي تلقي نمي شود. ثانيا وقتي تصميم كميته انضباطي نقض شد و منقوش به مهر بي اعتباري هم شد، در واقع از مدار اعتبار خارج شد و نمي توان با إلحاق يك امضا ذيل آن، به تصمیم دوباره حيات حقوقي داد. اين مورد از موارد رفع نقص نيست كه به عنوان مثال مدركي به ضمايم دادخواست يا شكايت اضافه شده و پرونده را كامل کرد.
یعنی تصمیم کمیته انضباطی نقض شده است؟بله، تصميم كميته انضباطي نقض و از اعتبار خارج شد.در واقع تصميمي اتخاذ نشد ، اضافه كردن يك امضا زیر حکم اول به این تصمیم مشروعیت قانونی نمیدهد.سوال من این است که آیا عقلا و منطقا امکان دارد كه دو هفته پس از تشكيل جلسه و صدور راي،  يك نفر ديگر زیر راي را امضا كند و بگوييم جلسه دو نفره قبلي سه نفره شده؟! جالب است که شما از ماجرای جعل با خبر شده اید...اولا و ثانیا من ثالثا هم دارد. ثالثا در تمام نظام های حقوقي و مدل هاي دادرسي مرجع بدوي از ايده و عقيده مرجع عالي تبعيت مي كند و اين قاعده نبايد در فدراسيون فوتبال استثناء و بر عكس باشد ، حق آن بود بعد از اتخاذ تصميم روشن كميته استيناف و به احترام حقوق تضييع شده دو طرف ماجرا و برابر مدارك  يافت شده جلسه رسيدگي در كميته انضباطي تشكيل مي شد و با مراعات اصل تناظر و استماع مدافعات دو طرف حكمي وزين ، مستدل و مبتني بر مباني صحيح صادر مي شد. جاي تاسف است كه در يكي از كم سابقه ترين كيس های تاريخ فضایی فدراسيون فوتبال و بواقع بي سابقه ترين كيس در سال ٩٥ ظرف چند روز تصميمي عجولانه با حضور دو عضو از پنج عضو كميته انضباطي اتخاذ شود و تالي سوء آن اعلام حالت فوق العاده در يك استان و درگيري و مصدوم و مجروح شدن خَيل بي شماري از علاقمندان به فوتبال در آستانه سال نو ، شود.
شما به عنوان نایب رئیس کمیته استیناف چه می خواهید بکنید؟بطور قطع كميته استيناف به قانون عمل كرده و اجازه نخواهد داد مرجع پايين تر براي این کمیته (استیناف) تعيين تكليف کند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :