افزایش 35 درصدی تولید خودرو در سایپا/ حذف قوانین انحصاری خودروسازی در کشور
تاریخ : 6 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


سعید مدنی امشب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته با حضور خودروسازان داخلی در استان سمنان با اشاره به افزایش 35 درصدی تولید خودروهای سواری شرکت خودروسازی سایپا نسبت به سال گذشته اظهار کرد: شرکت خودروسازی سایپا با افزایش 180 درصدی صادرات خودرو در سال 93 نسبت به سال گذشته، رشد قابل‌توجهی در صنعت خودروسازی کشور داشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: خودروهای سراتو، آریو و پراید وانت به بازار داخلی عرضه‌شده و در نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته با حضور خودروسازان استان سمنان نیز خودروی 211 این شرکت به نمایش گذاشته‌ شده است.

مدنی با بیان اینکه کار طراحی و ساخت خودروی 232 این شرکت به مراحل پایانی خود رسیده است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری، نمونه خودروی 232 شرکت خودروسازی سایپا نیز در بازار داخلی معرفی و عرضه خواهد شد.

وی همچنین گفت: چهار خودرو معرفی‌شده در سال جاری توسط شرکت خودروسازی سایپا توسط نیروهای بومی و داخلی طراحی‌ شده است که این موضوع می‌تواند به رشد صنعت در کشور کمک شایانی کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد بیان کرد: شرکت خودروسازی سایپا در نظر دارد تا با استفاده از نیروهای بومی و کارشناسان داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و از دولت تدبیر و امید نیز می‌خواهیم تا در این مسیر به شرکت‌های خودروساز کمک کند.

مدنی در خصوص قیمت‌گذاری خودرو برای شرکت‌های خودروساز اظهار کرد: باید حذف برداشته شود تا صنعت خودروسازی بتواند در مسیر رشد و تعالی به حرکت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: انحصاری کردن صنعت خودروسازی نه‌تنها به رشد این صنعت کمک نمی‌کند بلکه باعث توقف این صنعت در کشور، افزایش بیکاری و مشکلات جدی اقتصادی در کشور خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: دولت یازدهم باید در کنار صنعت خودروسازی به افزایش تولیدات داخلی خودرو کمک کند تا با فعال شدن این صنعت در کشور، مشکلات عمده بیکاری و اقتصادی در کشور رفع شود.

انتهای پیام/74025/گ30


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :