افزایش طلاق توافقی به صفررسیده است
تاریخ : 17 اسفند 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
 مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اعتیاد و مهارت های ارتباطی درصدر دلایل درخواست طلاق قرار دارند.
به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز سه شنبه در نشست کمیته ملی پیشگیری از طلاق که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، افزود: اگرچه طلاق توافقی در 9 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش نیافته است اما همچنان درصدر دعاوی خانوادگی کشور قرار دارد. 
وی سرقت مستوجب تعزیر، ‌ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و تهدید را 5 عنوان نخست اتهامات در کشور در 9 ماهه سال 95 عنوان کرد و گفت: این عناوین اتهامی نشان می دهد که هنوز نداشتن صبر یکی از مشکلات مشهود کشور است و آستانه تحمل مردم پایین می باشد. 
زنگانه خشونت راعامل اصلی چند اتهام نخست کشور برشمرد و درباره تاثیرطلاق برکودکان گفت: بیش از 68 درصد کودکان کانون اصلاح و تربیت از خانواده های ازهم پاشیده هستند. 
مدیرکل پیشیگیری فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه درباره 20 خواسته اول کشور در دادگاه ها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 94 اظهارکرد: طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تمکین، طلب درخواست طلاق زوجه، مطالبه نفقه و پرداخت اجرت المثل، به ترتیب درخواسته های رده های هشتم، نهم ، ‌یازدهم، دوازدهم، هجدهم و بیستم قرار دارند.
زنگانه بابیان اینکه قانون حمایت ازخانواده اسفندسال ٩١ درمجلس به تصویب رسید، گفت: ماده 1قانون حمایت از خانواده قوه قضاییه را موظف کرده تا دادگاه خانواده تخصصی تشکیل بدهد و درماده ٣ هم به وجود مشاور زن بعنوان یک رکن در دادگاه خانواده تاکید شده است.
وی با استناد به ماده ٢٥ قانون حمایت ازخانواده ادامه داد: براساس این ماده درصورتی که زوجین تقاضای طلاق توافقی داشته باشند، دادگاه باید موضوع را به مشاوره خانواده ارجاع دهد. 
به گفته مدیرکل پیشگیری فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، طبق بند ٨ آیین نامه قانون حمایت از خانواده ، مکانی غیر از کلانتری برای ملاقات والدین با فرزندان باید تعبیه شود تا کودکان وارد محیط کلانتری نشوند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :