اعضای گروه 8 به زندان بازگشتند
تاریخ : 24 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
هشت مجرم سابقه‌دار كه بعد از رهايي از حبس با تشكيل باند جديد، دست به سرقت مي‌زدند، بازداشت و روانه زندان شدند.

به گزارش جوان، چندي قبل بود كه كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران در جريان كنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه هشت عضو يك شبكه سرقت كه از مجرمان سابقه‌دار هستند، در مراكز خريد و مقابل‌بانك‌هاي تهران و شهرهاي مختلف كشور دست به سرقت و كيف‌قاپي مي‌زنند.

همزمان با شكل‌گيري پروندهاي مشابه در اداره هجدهم پليس آگاهي بود كه بررسي‌ها نشان داد اعضاي اين باند با كمين در مراكز خريد و بانك‌ها پس از زاغ‌زني، سوژه‌هاي خود را تعقيب مي‌كردند و به شيوه‌هاي مختلفي با تهديد قمه دست به سرقت مي‌زدند. پس از آن بود كه هشت عضو باند، نادر. ز 46 ساله، علي. ج 45 ساله، داوود. ن 37 ساله، مرتضي. ق 38 ساله، محسن. خ 42 ساله، ولي. ح 47 ساله، امير. ك 53 ساله و ابوالفضل. پ 24 ساله به طور كامل شناسايي و مخفيگاه آنها در مناطق مختلف لويزان، پيروزي، خيابان نيروي هوايي، بلوار ابوذر و خيابان نبرد شناسايي شد و تحت كنترل نامحسوس پليس قرار گرفت.

بررسي سوابق گروه نشان داد كه آنها از سال‌ها قبل به اتهام ارتكاب جرائم مختلف مرتبط با سرقت، تهديد، مواد مخدر، تحصيل مال نامشروع، جعل، تخريب، ايراد ضرب و جرح عمدي و... بارها در شهر تهران و ديگر شهرهاي كشور دستگير و روانه زندان شدند اما هر بار پس از آزادي از زندان، ارتكاب جرائم مختلف خود را از سر گرفته‌اند. سوابق يكي از متهمان كه امير نام داشت، نشان داد او داراي 12 فقره سابقه دستگيري در زمينه سرقت، تهديد و ايراد ضرب و جرح عمدي است. سوابق مرتضي هم نشان داد او بارها به اتهام ارتكاب جرائم مختلف كيف‌قاپي، سرقت، اخلال در نظم، سرقت داخل خودرو و جيب‌بري دستگير و روانه زندان شده است.

يكي از شاكيان بعد از شناسايي نادر به عنوان سارق اموالش در شرح شكايت خود گفت:«روز حادثه از شعبه بانك خيابان هنگام در ميدان الغدير 7 ميليون تومان پول نقد از حسابم برداشت كردم تا به حساب ديگري در يكي از شعبه‌ها واريز كنم. وقتي از بانك خارج شدم، نادر ناگهان مقابلم قرار گرفت و بعد از سرقت كيفم  ترك موتوري كه منتظر او بود، سوار شد و از محل گريخت.

پس از كامل شدن تحقيقات و شناسايي مالباخته‌ها در نقاط مختلف تهران و شهرهاي حاشيه و چند شهر ديگر در شمال كشور، اعضاي باند در جريان يك عمليات همزمان از سوي كارآگاهان بازداشت شدند.

سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتكاب جرائم مختلف به ويژه در زمينه سرقت، جهت شناسايي ساير جرائم ارتكابي و همچنين شكات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصوير اعضاي باند، از سوي قاضي پرونده صادر شده است بنابراين شاكيان و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده‌اند براي طرح و پيگيري شكايت به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :