اعتیاد، طلاق و خشونت ۳ آسیب بزرگ اجتماعی است
تاریخ : 16 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اعتیاد، طلاق و خشونت به عنوان ۳ آسیب بزرگ اجتماعی گفت: این ۳ مسئله ارتباطی تنگاتنگ و ذاتی با قوه قضائیه دارد.

به گزارش فارس، محمود گلزاری روان‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مواردی همچون خشکسالی، آلودگی هوا و ترافیک در خشونت نقش آفرین هستند چنانچه در آمارهای خود می‌بینید که بسیاری از قتل‌ها اتفاقی بوده و مسبوق به اراده نیست.

گلزاری با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترویج خشونت در جامعه گفت: بسیاری از فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پخش می‌شوند می‌توانند باعث بازتولید و بازنمایی خشونت شوند که حتی برخی از این فیلم‌ها تولید داخل هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: الکل و مواد مخدر یکی از علل بروز خشونت در جامعه هستند و متاسفانه مصرف الکل در کشور در سال‌های اخیر رشدی نگران کننده دارد و سن مصرف آن کاهش یافته است و ارتباط بین الکل و شیشه با خشونت در صدر عوامل ایجاد کننده خشونت هستند.

وی افزود: مسائل خانوادگی و بحران‌های خانواده در زمره خشونت‌های خانگی هستند که در سال‌های اخیر افزایش یافته‌اند در صورتی که در گذشته وجود نداشتند که مواردی همچون کودک‌آزاری و همسر آزاری در آنها دیده می‌شود.

گلزاری افزود: فقر، بیکاری از عوامل ایجاد خشونت در جامعه است و بسیاری از خشونت‌ها به علت تجاوز به عنف‌های وارد شده به بزهکار است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: پسرانی که قربانیان تجاوز به عنف بودند می‌توانند در آینده تبدیل به تجاوزگران در جامعه شوند و اگر اکنون به آنها نرسیم این تجاوز‌گری‌ها بازتولید می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت بخشش و مهربانی در کشور گفت: متأسفانه خشم در جامعه زیاد است و بسیاری از اینها به علت مصرف الکل و مواد مخدر است اما با توجه به محدودیت‌هایی که در راستای آگاه‌سازی مصرف الکل و نقش آن در خشونت وجود دارد نمی‌توان اقدامی در این راستا انجام داد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :