اعتراف به سرقت شبانه با تهديد اسلحه
تاریخ : 25 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
مردي كه براي رفتن به محل كارش ترمينال جنوب را ترك مي‌كرد، نمي‌دانست دو سارق مسلح نقشه شومي براي او طراحي كرده‌اند. دو متهم كه از اشرار جنوب شهر هستند، به دام پليس افتادند. به گزارش جوان، ساعت 23 شنبه، 27 مهرماه بود كه مرد جواني وارد كلانتري 171 مصطفي خميني شد و مأموران پليس را از ماجراي آدم‌ربايي و سرقت با خبر كرد. او گفت دو سرنشين خودروي پژو 206 سفيد رنگ با تهديد اسلحه او را ربوده بودند و بعد از سرقت اموالش، وي را در بزرگراه نواب از خودرو به بيرون انداختند و متواري شدند. وقتي پرونده به دستور قاضي در اختيار تيمي از كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت، شاكي اطلاعات بيشتري از ماجرا را در اختيار پليس گذاشت. او گفت شب حادثه، ساعت 21 بود كه چند تخته فرش را براي ارسال به شهرستان به ترمينال جنوب بردم. وقتي از ترمينال خارج شدم تا به محل كارم در ميدان منيريه بروم، يك خودروي پژو 206 توقف كرد. راننده گفت كه مسافربر است و بعد از گفتن مسيرم در صندلي عقب سوار شدم.

روي صندلي جلو، يك كارتن بزرگ گذاشته بود، به خاطر همين مجبور شدم در صندلي عقب سوار شوم. راننده كمي جلوتر مسافر ديگري را كه مردي جوان بود، سوار كرد و به مسيرش ادامه داد. زمان زيادي نگذشته بود كه مردي كه كنارم نشسته بود، اسلحه كشيد و من را تهديد به مرگ كرد. او چاقويي هم از جيبش بيرون كشيد و زير گلويم گذاشت و با تهديد دست‌هايم را بست. بعد سرم را به زير صندلي كشيد و گفت اگر فرياد بزنم شليك مي‌كند.  او گوشي تلفن همراه، عابربانك و رمز آن، ساعت مچي و 380 هزار تومان پولي را كه داشتم، سرقت كرد. من هم از ترس قدرت واكنش نداشتم. سرانجام راننده در تاريكي شب در محل خلوتي در بزرگراه يادگار امام توقف كرد و مردي كه كنارم نشسته بود، من را بيرون انداخت و هر دو فرار كردند.
بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان پليس با بررسي حساب بانكي شاكي متوجه شدند كه دو سارق مسلح همه موجودي حساب او را برداشت كرده‌اند. محل برداشت پول‌ها هم يك شعبه بانك در شهرستان واوان بود. كارآگاهان پليس با مراجعه به بانك و بررسي دوربين مداربسته، تصاوير دو متهم را به دست آوردند. آنها با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، يكي از متهمان را كه مجرم سابقه‌داري به نام حميد. د 35 ساله بود، شناسايي كردند. تحقيقات بعدي پليس نشان داد كه حميد يكي از اوباش معروف رباط كريم است.  شاكي هم وقتي تصوير حميد را ديد، تأييد كرد كه او همان مردي است كه در صندلي عقب به او حمله كرده بود.
در شاخه ديگري از بررسي‌ها، محل تردد حميد در شهرستان رباط‌كريم شناسايي شد و محل تحت كنترل نامحسوس پليس قرار گرفت. كارآگاهان سرانجام ساعت 12:30 روز سه‌شنبه 23 مهرماه او را سوار بر خودروي نيسان در شهرستان بهارستان بازداشت كردند. او در اولين بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه با همدستي علي. الف 21 ساله كه در نقش راننده پژو 206 در سرقت نقش داشت، اعتراف كرد. تحقيقات پليس نشان داد كه علي هم از مجرمان سابقه‌دار سرقت است. بعد از آن بود كه مخفيگاه وي در منطقه سبزدشت واوان شناسايي و بازداشت شد. خودروي پژو 206 متهم نيز كه در جريان سرقت از آن استفاده شده بود، در محل كشف و به اداره پليس منتقل شد. سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از مخفيگاه متهمان يك قبضه سلاح كمري و چند گوشي تلفن همراه متعلق به افراد غير كشف شده است. وي گفت احتمالاً دو متهم به اين شيوه از افراد ديگري سرقت كرده‌اند، بنابراين دستور انتشار تصوير دو متهم از سوي قاضي صادر شده و از شاكيان درخواست مي‌شود كه براي مطرح كردن شكايت به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :