اشتاينماير خواهان حل ريشه‌اي بحران مهاجرت‌هاي غيرقانوني به اروپا شد
تاریخ : 24 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
وزیر امور خارجه آلمان در نشست وزرای ناتو در ترکیه خواهان حل ریشه‌ای بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا شد.

شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان، امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری در آنتالیای ترکیه در رابطه با مشکل فزاینده مهاجران غیرقانونی در اتحادیه اروپا گفت: جامعه بین المللی مللی باید بر حل ریشه ای بحران مهاجران در منطقه مدیترانه تمرکز کند.

اشتاینمایر که در نشست وزرای خارجه ناتو در ترکیه شرکت کرده است، افزود: کشورهای اروپایی باید با یکدیگر همکاری کنند تا ثبات اقتصادی و اجتماعی را برای کشورهایی که درگیر بحران مهاجران هستند، به ارمغان آورند.

شبکه تلویزیونی ای پی تی ان افزود: تاکنون عبور بیش از صد و هفتاد هزار مهاجر غیرقانونی از مرزهای اروپا از طریق آب های مدیترانه به سمت اروپا به ثبت رسیده است. اکثر این مهاجران، سوری ها و شهروندان کشور اریتره هستند که از طریق آب های لیبی خود را به مرزهای آبی اروپا می رسانند.

فروپاشی نظام امنیتی کشور لیبی باعث شده است که گروه های تبهکار و قاچاقچیان انسان در این کشور به شدت فعال شوند و مهاجران غیرقانونی نیز که تلاش دارند خود را به هر قیمتی که شده به اروپا برسانند، در لیبی سوار بر کشتی های مملو از مهاجران شوند.

این در حالی است که بارها شاهد غرق شدن این کشتی ها در آب های مدیترانه بوده ایم. تخمین زده می شود طی هفته های اخیر حدود هزار و هفتصد مهاجر غیرقانونی در این راه تلف شده اند و این در حالی است که فصل اصلیِ مهاجرت های غیرقانونی به اروپا از دریای مدیترانه، که در ماه ژوئن آغاز می شود، هنوز فرا نرسیده است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :