ارایه تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت مساجد
تاریخ : 19 فروردین 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متقاضیانی که مایل به ساخت مسجد یا نمازخانه باشند با هماهنگی معاونت امور مساجد اوقاف، از بانک ها و موسسات اعتباری با حداقل کارمزد، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

محمد حسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات امروز صحن علنی مجلس (چهارشنبه 19 فروردین ماه) گفت:در این جلسه مقرر شد متقاضیانی که مایل به ساخت مسجد یا نمازخانه باشند با توجه به اصول و ضوابط آمایش مساجد کشور و با هماهنگی معاونت امور مساجد اوقاف، از بانک ها و موسسات اعتباری با حداقل کارمزد، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین معاونت ضمن آموزش خادمان مساجد در خصوص وظایف شغلی و نگهداری مساجد، مکلف است نسبت به بیمه تامین اجتماعی آنها اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد در صورتی که ساختمان مسجد و متعلقات آن در طرح شوارع و معابر شهری قرار گیرد شهرداری مکلف است با رعایت ضوابط شرعی زمین مناسب و نزدیک مسجد را تامین کند.

وی یادآور شد: همچنین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری موظف است ضمن اولویت تعمیر، تجهیز و نوسازی مساجد، نسبت به فعال نمودن مسجد و امکان برقراری نماز جماعت و سایر فعالیت‌های فرهنگی مربوط اقدام کند.

فرهنگی تاکید کرد: در این نشست مقرر شد کلیه اقدامات ساخت، تعمیر، توسعه، تجهیز، بازسازی و نوسازی فضای مسجد و فضاهای فرهنگی مربوط از پرداخت عوارض قانونی و هزینه‌های صدور پروانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها معاف هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ سازمان اوقاف ، مساجد و امور خیریه موظف است اقدامات انجام شده در اجرای این قانون را به کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش کند همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :