ادعاي يک روزنامه ايتاليايي درباره قاتل امام موسی صدر
تاریخ : 7 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یکی از روزنامه‌های چاپ ایتالیا ادعا کرد ابو نضال رئیس شورای انقلابی جنبش فتح که به نوشته این روزنامه مأمور شده بود بیش از هزار نفر از مخالفان نظام لیبی را بکشد به دستور سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور، امام موسی صدر و دو همراه وی را کشته است.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری پانورامای الشرق الاوسط ، روزنامه پرشمارگان «دی سرا» نوشت ابو نضال رئیس وقت شورای انقلابی جنبش فتح با کمیته ویژه عملیات متشکل از پنج نفر تشکیل جلسه داده بود و اعضای این کمیته به طور مستقیم با وی در ارتباط بودند.
به نوشته روزنامه دی سرا، ابو نضال از امام موسی صدر و دو همراهش خواسته بود به همراه وی با دو دستگاه خودرو به دیدار سرهنگ قذافی بروند اما ابو نضال این سه نفر را به یک نقطه دور از طرابلس پایتخت لیبی برده بود و یکساعت در راه بودند جاییکه مخالفان نظام لیبی دفن می شدند و ابو نضال آنها را می کشت.
دی سرا نوشت ابو نضال و اعضای کمیته ویژه عملیات به امام موسی صدر و دو رفیق وی تیرانداز کردند و آنها را کشتند و اجساد آنان را در داخل حفره‌ شنی که از یک روز قبل آماده کرده بودند انداختند و با یک دستگاه لودر حفره را با شن پر کردند.
ابو نضال راننده لودر را نیز در صد متری حفره کشت و سپس به پایتخت لیبی بازگشت و پنج روز بعد با قذافی دیدار کرد و به او اطلاع داد عملیات را اجرا کرده است.
سازمان اطلاعات لیبی نیز پس از آن گذرنامه‌های امام موسی صدر و دو همراه وی را مهر و اینگونه القا کرد که آنها وارد ایتالیا شده اند و در آن زمان برلوسکنی [ نخست وزیر سابق ایتالیا] با درخواست قذافی برای امضای گذرنامه‌ها موافقت کرده بود.
دی سرا نوشت سرهنگ قذافی شخصا به ابو نضال دستور داده بود امام موسی صدر و دو همراه وی را با هماهنگی بین لیبی و شماری از کشورهای بزرگ منطقه ای بکشد.
دی سرا نوشت این اطلاعات از رئیس سازمان اطلاعات لیبی هنگام بازداشتش در موریتانی و قبل از تحویل مجدد به لیبی به دست آمده است.
گفتنی است حدود دو سال پیش نیز یک منبع بلند پایه عربی به روزنامه الرأی چاپ کویت گفته بود عبد الله السنوسی که رئیس سازمان اطلاعات نظامی قذافی بود در اعترافاتش گفته بود امام موسی صدر به محض صدور فرمان قذافی برای بازداشتش در اواخر اوت سال 1978 میلادی اعدام نشد.
این منبع عربی گفت سنوسی تصریح کرد صدر بین دو تا سه سال در مقر سازمان اطلاعات نظامی لیبی زندانی بود و به همراه دو رفیقش در بازداشتگاهی که در طبقه زیرین این سازمان قرار داشت زندانی بود.
سنوسی گفت سپس صدر به یک گروه وابسته به صبری البناء ( ابو نضال) ناراضی فلسطینی تحویل داده شد.
ابو نضال پیش از سقوط بغداد و مشخصا اوت سال2002 میلادی در محله المسبح ترور شد.
به گفته سنوسی این گروه مأموریت داشت حکم قذافی را برای اعدام امام موسی صدر اجرا کند و او در همان جایی که این گروه اقامت داشت دفن شد.
گفتنی است ابونضال به علت تشکیل یک سازمان مخفی فلسطینی در سال 1967م از عربستان اخراج شد و در اردن به جنبش چریکی فتح که به تازگی توسط یاسر عرفات شکل گرفته بود پیوست. وی در سال 1969 به عنوان نماینده جنبش آزادیبخش فلسطین ( ساف) راهی خارطوم پایتخت سودان شد و در ژوئیه 1970م با همان سمت به بغداد رفت.
ابونضال در عراق جذب شبکه جاسوسی این کشور شد و به صورت یکی از عوامل اطلاعاتی حزب بعث عراق درآمد. او در سال 1985ستاد عملیاتی خود را به لیبی انتقال داد. با انشعاب ابونضال از ساف وی در مخالفت با عرفات به ترور چندین تن از شخصیت‏های مشهور جنبش فتح در نقاط مختلف جهان اقدام کرد.
به طور کلی، ابونضال و گروه چریکی تحت فرمان او دارای سوابق زیادی در ترور سیاست‏مداران اردنی و شخصیت‏های معروف فلسطینی هستند. افراد او در هواپیما ربایی، کشتی ربایی، انفجار و تهدید منافع دولت‏های مخالف لیبی نیز نقش عمده‏ای داشتند. از این رو مورد حمایت سران نظام سابق لیبی قرار گرفتند و از جانب آنان تجهیز می‏شدند. ابونضال روزهای آخر عمر را در عراق گذراند تا اینکه در نوزدهم اوت 2002 جسد وی در یکی از هتل‏های بغداد پیدا شد. وی به هنگام مرگ 65 سال داشت.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :