ادبیات پیشگیری از وقوع جرم درتعامل با دانشگاه‌ها تولید می‌شود
تاریخ : 20 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، فرزاد جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست ارائه رساله دکتری خانم پروانه بیاتی با موضوع «بررسی چالش ها و فرصت های مرتبط با مدارای اجتماعی در بین شهروندان شهر تهران» که با حمایت این معاونت انجام پذیرفت، اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری، علمی بودن فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری است لذا این مرکز با حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا، در نظر دارد ضمن ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها و تولید ادبیات پیشگیری، برنامه‌های معاونت با پشتوانه علمی و مطالعاتی اجرا شود.

وی اضافه کرد: تعامل و همکاری های خوبی با دانشگاه‌ها شکل گرفته است و از سال گذشته تاکنون پنج پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا با موضوع پیشگیری از وقوع جرم با حمایت این معاونت انجام و ارائه شده است.

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان داشت: رساله «بررسی جامعه شناختی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با مدارای اجتماعی در بین شهروندان شهر تهران» با هدف تقویت مدارا بین مردم و ارزیابی میزان مدارا در شهروندان تهرانی انجام شده است.

وی با تعریف مدارا ادامه داد: مدارا یک همزیستی اجتماعی است و موجب افزایش و بالا رفتن قدرت تحمل در مواجهه با مشکلات در انسان می‌شود .

در ادامه بیاتی با ارائه رساله خود ضمن طرح مساله، بیان و تعریف مفاهیم و پیشینه موضوع، شرح روش شناسی تحقیق، بیان نتیجه و ارائه پیشنهادات کاربردی گفت: در جامعه‌ای که به لحاظ قومی، زبانی، مذهبی و دینی از تنوع بالایی برخوردار است، لزوم مدارا، شاخصی برای وجود تنوع اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وی با بیان اینکه مدارا صرفا اجتماعی نیست، ادامه داد: در این رساله هدف، بررسی مدارای اجتماعی است.

براساس این گزارش، طبق یافته های این رساله بین آنومی و جزم اندیشی با مدارا ارتباط معنی داری وجود ندارد.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :