احکام صادره برای متهمان حمله به سفارت عربستان قانونی است
تاریخ : 16 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
حسن نوروزی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با ارزیابی حکم صادر شده برای متهمان حمله به سفارت عربستان گفت:احکام صادره برای متهمان حمله به سفارت عربستان براساس قانون بوده است، در کشوری که قانون حاکم است؛نباید خلافی صورت گیرد و اگر چنین اتفاقی افتاد فرد خاطی باید مجازاتش را بپذیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال نباید  احساسات جوان ایران در شرایطی که دولت عربستان تلاش دارد عزت ایران را زیر سوال ببرد نادیده گرفت. این کشور با رفتارهای نادرست در فرودگاه جده و شکل دادن فاجعه منا، باعث حساس شدن غیرت جوانان شده بود و با اعدام شیخ نمر کنترل احساسات سخت شد.

وی گفت: در چنین شرایطی نباید به جوان ایرانی خرده گرفت چرا که انتظار می رفت عربستان عاقلانه و براساس موازین و مقررات بین المللی رفتار می کرد مسئولیت بی حرمتی به زائران را می پذیرفت نه اینکه با بی مسئولیتی کار کند که جوان ایران تاب و تحمل اقدام بعدی را نداشته باشد.

نوروزی اظهار داشت: هرچند که بالارفتن از دیوار سفارت عربستان رفتاری نادرست بود و باعث مخدوش شدن چهره ایران در جهان شد اما باید به احساسات جوانان نیز احترام گذاشت و تلاش کنیم براساس دیپلماسی عربستان را در مسیر عقلانیت قرار داد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی ومجلس شورای اسلامی گفت: با این حال حمله کنندگان به سفارت عربستان رفتاری نادرست داشتند و باید با آنها برخورد شود، جوانان ایرانی با افتخار مجازاتی که برای آنها در نظر گرفته شده است را تحمل خواهند کرد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :