آمار و ارقام دردناک از اعتیاد و بزه در دهه شصتی‌ها و جوانان +ویدیو
تاریخ : 14 اسفند 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
حدود 60 درصد معتادان کشور را افراد زیر 34 سال شکل می‌دهند؛ یعنی دهه شصتی‌ها و جوان ترها؛ جوانانی که باید به مدد ایشان، آینده میهنمان ساخته شود، ولی آنقدر حال خودشان خراب است که گاه برای ساختن خودشان نیز ناتوان اند، چه رسد به میهن! به گزارش «تابناک»، این آمار را حمیدرضا صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بیان کرد و افزود: امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان بر اساس نگرش غلط و با هدف سرگرمی، غلبه بر استرس و رفع مشکلات به سمت اعتیاد می‌روند. اعتیاد بزرگترین منکر در جامعه است که نسل نوجوان و جوان ما را لای چرخ دنده های خود خرد می‌کند.

وی در ادامه با ارائه آماری در خصوص گرایش جوانان به اعتیاد افزود: 58 درصد معتادان کشور را افراد زیر 34 تشکیل می‌دهند و این مسأله، تهدید جدی محسوب می‌شود. علاوه بر این، 64 درصد معتادان جامعه را متأهلین تشکیل می‌دهد که به معنای درگیری هفت میلیون تن از اعضای خانواده‌ها با این معضل بزرگ اجتماعی است.

مديركل دفتر تحقيقات ستاد با بیان اینکه دشمن، با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است، گفت: 9.3 درصد معتادان را بانوان و 36 درصد معتادان را افراد دارای تحصیلات عالیه (بالاتر از فوق دیپلم) تشکیل می‌دهند. در حالی که 65 درصد همسرآزاری‌ها، 65 درصد طلاق‌ها، 40 درصد سرقت‌ها، 30 درصد کودک‌آزاری‌ها، 23 درصد نزاع‌ها، 20 درصد جرایم منکراتی و 10 درصد جرایم عمدی، به دلیل اعتیاد به مواد مخدر روی می‌دهد.

آمارهایی شوم و تأثر برانگیز از اعتیاد و آسیب های همراهش که وقتی در کنار دیگر آمارهای نامطلوب قرار بگیرند، بر تلخی‌شان افزوده می‌شود. از جمله آمار مبتلایان به اختلالات روانی که آمارها از ابتلای 23.6 درصد جمعیت 15 تا 64 سال جمعیت کشور به یکی از انواع آنها مانند افسردگی، استرس و اضطراب به آن حکایت دارد.

اختلالاتی که شیوع آنها در جامعه موجب تشدید میزان مصرف مواد مخدر می‌شود و جز بلایای همراه با آن، آسیب بزرگی برای اقتصاد کشور نیز به شمار می‌آید. آنقدر که صرامی درباره آن می‌گوید: امروز جامعه با تهدید استراتژیک مواد مخدر مواجه است و علاوه بر آسیب‌های آن بر نسل نوجوان و جوان و خانواده‌ها، سالانه 200 هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

اگر به این آمارهای هولناک و تلخ، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر و گرایش دانشجویان و حتی دانش آموزان به مواد مخدر و آسیب های دیگر همراه با آن را بیفزاییم، درخواهیم یافت که با اوضاعی بحرانی روبه رو هستیم؛ بحرانی که بسیاری از بزه ها ریشه در آن داشته و نقش انکارناشدنی در مفاسد اجتماعی و حتی اقتصادی دارد. از آمار مبتلایان به ایدز و مسائل جنسی گرفته تا پرونده‌های ریز و درشتی که در محاکم قضایی گشوده می‌شوند.

وضعیتی که در پدید آمدن آن، بی شک بیکاری و مشکلات معیشتی نقش پررنگی دارد و علاوه بر آن، باید به دور شدن جامعه از باورهای دینی و فرانگرفتن مهارت های زندگی را هم افزود. نقاط ضعفی که در کنار برنامه ریزی دشمنان برای آسیب زدن به کشورمان، منجر به بروز چنین آمار شوم و هولناکی شده و قصور و کوتاهی مسئولان نیز به تقویت آن یاری رسانده است.

مسئولانی که اگر برای اشتغال جوانان یا گره گشایی مشکلاتشان در مسیر ازدواج برنامه ریزی کرده و تلاش نمایند، بی شک در کاهش آمارهای شوم اعتیاد، سهمی بسزا ایفا کرده اند، در حالی که نه تنها کارنامه قابل قبولی در این زمینه ندارند، که گاه مانع از انتشار این آمارهای نگران کننده هم می‌شوند تا به نوعی ثابت نمایند ترجیحشان سرپوش گذاشتن بر مشکلات است و بس!

تعداد بازدید : 318 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 284

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :