آزادی 1944 زندانی دیه از زندان های مازندران
تاریخ : 6 تیر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

مدیرکل زندان‌های استان مازندران از آزادی 1944 نفر از زندانی واجد شرایط از سوی ستاد دیه استان، با مساعدت خیرین، ایثارگران و نهادهای خبر داد.



علی‌اکبر غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در سال 1393 تعداد 250 نفر از مددجویان با مبلغ 71 میلیارد و 652 میلیون و 571 هزار ریال از زندان‌های استان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگشتند.



وی افزود: در سال 1394 تعداد 555 نفر از زندانیان واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان‌های استان بسر می‌برند که چشم انتظار دستان پر خیر و برکت خیرین و ایثارگران مازندرانی هستند.



مدیرکل زندان‌های استان مازندران تصریح کرد: ستاد دیه مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند از سال 1378 با هدف حمایت از زندانیانی که به جرائم غیرعمد مالی، مهریه، چک غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و دیه تصادفات رانندگی در زندان‌ها محبوس هستند، فعالیت دارد.



وی با اشاره به اینکه افرادی که به علت جرائم غیرعمد به زندان‌ها معرفی می‌شوند، بزهکار نیستند، افزود: این افراد به علت سهل‌انگاری، وقوع اتفاقات ناخواسته و یا احیاناً عدم شناخت کافی از قانون مرتکب چنین جرائمی شدند که زندانی کردن این افراد به نفع هیچ کس نیست.



غفاریان اظهار کرد: محبوس شدن این افراد باعث ایجاد ناهنجاری اجتماعی در جامعه شده و اعضاء خانواده آنان که به عنوان قشر آسیب‌پذیر در جامعه محسوب می‌شود دچار بحران اقتصادی و اجتماعی می‌شوند.



وی افزود: ستاد دیه استان مازندران با مساعدت خیرین، ایثارگران و نهادهای حمایتی در پنج سال گذشته توانسته موجبات آزادی از بندهای زندان، یک‌هزار و 944 نفر از زندانیان واجد شرایط را با پرداخت مبلغی بالغ بر 335میلیارد و 660 میلیون ریال فراهم آورد.



نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان مازندران اظهار کرد: تعدادی از این افراد با مشارکت ستاد دیه و حمایت‌های صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از زندان‌ها آزاد شدند.



وی یادآور شد: در سال 1393 تعداد 250 نفر از مددجویان با مبلغ 71 میلیارد و 652 میلیون و 571 هزار ریال از زندان‌های استان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگشتند.

منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :