آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بر اساس قانون جرم است
تاریخ : 5 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستانگفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

فتحی بیرانوند عنوان داشت: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات بر اثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می روند.

وی افزود: دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل ها را افزایش می دهد.

فتحی بیرانوند با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا عنوان داشت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی  بر اساس این ماده قانونی ممنوع و جرم محسوب میشود و با منخلفین طبق این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و شناسایی و برخورد با متخلفین شد.

انتهای پیام/

 
http://fna.ir/bn68y2 همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :