اعتراض شوراها به سازمان بازرسی کل کشور/ رفع ابهام از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری
تاریخ : 21 مهر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مرتضی الویری در حاشیه دهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز دو مصوبه داشته‌ایم که درخصوص تفاهم با دیوان عدالت اداری و بررسی مصوبات توسط بازرسی کل کشور بود. 

وی افزود: بازرسی کل کشور به مصوبات شوراها ورود می‌کند که محل اعتراض اعضای شورای شهر بوده است. 

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: هیات انطباق در فرمانداری‌ها مصوبات شوراها را بررسی می‌کند و اگر اشکالی باشد به هیات حل اختلاف می‌رود و نیازی نیست که بازرسی ورود کند. 

الویری افزود: بنابراین قرار شد استفساریه‌ای در این خصوص از مجلس شورای اسلامی دریافت شود که آیا بازرسی کل کشور می‌تواند به مصوبات شوراها ورود کند یا خیر. 

وی گفت: براساس قانون سازمان برنامه و بودجه باید برنامه پنج ساله توسعه را به شورای عالی برای دریافت نظرات ارسال کند که تاکنون این اقدام انجام نشده است بنابراین سازوکاری تصویب شد که شورای عالی استان‌ها در جریان مصوبات دولت لوایح و برنامه‌های توسعه‌ای قرار بگیرد. 

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در اجلاس امروز دیوان عدالت اداری حضور پیدا کرد و چند نفر از اعضا انتقادات و نظراتی درخصوص دیوان عدالت اداری داشتند و توضیحاتی نیز از سوی رئیس دیوان داده شد. 

وی گفت: 4 ماه است که ارتباط شورای عالی استان‌ها با دیوان عدالت اداری بهتر شده و ابهامات نیز حذف شده است. 

الویری در پاسخ به پرسشی درمورد اینکه چه اقدامی درخصوص ابهام موجود در اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشمول شهرداران نیز می‌شود انجام داده‌اید، گفت: نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کردم و در این زمینه مجلس و دستگاه اجرایی که وزارت کشور است باید تصمیم بگیرد. 

رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: وزارت کشور از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص سوال کرده است و در هفته آینده این ابهام نیز برطرف خواهد شد. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تکلیف شهردار تهران کی مشخص خواهد شد، گفت: منتظر هستیم وزارت کشور در این خصوص نظر نهایی را اعلام کند و به محض اعلام شورای شهر تهران اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :